Etrend hizasra, Hízni szeretnék!

Hízókúra – Ha gondot okoz a soványság

Táplálkozási ajánlások ektomorf alkatúaknak a hízáshoz

A legtöbb esetben csak az a cél lebeg a szemeik előtt, hogy a mérleg végre nagyobb számot mutasson, pedig a türelem, az eltökéltség és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontosságú a siker érdekében, mint amikor valaki fogyni szeretne. A plusz kilókat leadni képtelenek most bizonyára nagyot legyintenek, esetleg irigykedve elmormolnak egy mondatot, hogy bárcsak ők lehetnének ebben a helyzetben.

Ám jobb ha tudjuk, hogy közel sem kisebb feladat egészségesen hízni pár kilót, mint ugyanannyit leadni.

Hatályos:

A soványság okai A harc minden egyes plusz kilogrammért az amúgy egészségesnek számító sovány embereknél is nagyon emberpróbáló tud lenni.

Ha a gyomor- és bélrendszeri megbetegedésekvagy anyagcsere-zavarok nem állnak fenn, etrend hizasra hiányolt súlygyarapodás genetikai okok miatt várathat magára.

Hízni akarsz, de nem megy? Már mindent kipróbáltál? Akkor próbáld ki ezt is!

Vannak olyanok, akiknek nagyobb, és olyanok is, akiknek alacsonyabb hatásfokkal dolgozza fel a szervezete a bevitt táplálékot.

A vékony, sovány testalkatúak az utóbbi kategóriába tartoznak. Az ő testük egyszerűen nem a gyarapodásra van berendezkedve.

hány kalória kell a fogyáshoz 15 napos diéta

A soványság mindig az energiadeficit jele. Ez azt jelenti, hogy a szervezetnek több energiára lenne szüksége, mint amennyi a táplálékkal érkezik.

Csakis nagy kanállal… Ennek az a következménye, hogy a szervezet saját utolsó tartalékait éli fel, hogy energiaszükségleteit fedezze — részletezi Sven David Müller, táplálkozás-szakértő.

Ezek is érdekelhetnek

A hízás és mindenekelőtt a gyors hízás óriási kihívás elé állítja a súlyban gyarapodni kívánókat. A legtöbben ott követik el a hibát, hogy hogy fogyjak le 3 hét alatt nagy tempót diktálnak maguknak a lépésről lépésre haladás helyett.

A gyors, ám egyidejűleg egészséges hízás feltétele az ésszerű, és az egyén szervezetére szabott étrend kialakítása.

74. Gyógyszert vagy étrend-kiegészítőt szedek? Van különbség?

A fő energiaforrást a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék adják. A magas kalóriaértékű zsírok esetében lehet bővebben bánni a mércével, mivel ezek számítanak a leginkább táplálónak. Az intenzívebb hízási szakaszokban ezek képezhetik a bevitt energia százalékát, ám rövidebb ideig ez 50 százalékra is feltornázható. Ha hízásról van szó, a szénhidrátok elkerülhetetlenek: kiválóan laktatnak, és viszonylag gyorsan feldolgozza szervezetünk.

Szakértők ajánlása szerint a tésztaféléket tartalmazó ételt még két evőkanál olajjal is meg lehet locsolni.

Soványságról 18,5-20 alatti TTI-értékek esetén beszélünk.

Nem csak azért, hogy jobban csússzon, hanem a még magasabb kalóriatartalom elérése érdekében. A fehérjebevitel halételek, húsfélék és tejtermékek fogyasztásával pipálható ki. Kitartás nélkül nem megy A napi energiaszükséglet egyénenként igen eltérő lehet, s számos tényezőtől függ: az alapanyagcserétől, a nemtől, a kortól és a testi aktivitás mennyiségétől. Különböző irányszámok figyelembevételével azonban mindenki kiszámolhatja a saját maga számára minimálisan szükséges napi mennyiséget.

Mikor beszélünk soványságról?

Alapvetően érvényes, hogy egy kilónyi hízás érdekében a etrend hizasra mennyiséghez férfiak esetében átlagosan kcal, a nőknél kcal képest kcal-val van többre szükségünk. A kcal két hetes periódusra elosztva napi pluszt jelent, így a férfiaknak napia nőknél kcal az előirányozott. Ha pár nap elteltével sem akar többet mutatni a mérleg, akkor sem szabad feladni, hanem végig kell csinálni, s a kéthetes időszak végére már ott is lesz az áhított hízás.

A legtöbben ott követik el a hibát, hogy nagyon gyors sikerekre számítanak, ám amikor az elmarad, egyből feladják, és visszatérnek a régi táplálkozási szokásaikhoz.

A soványság okai

Az egészséges és kalóriában gazdag étkezések mellett a sportolás is hozzájárulhat a testsúly-gyarapodáshoz.

A következő tippek betartásával garantált a siker: 1. Kiegyensúlyozott étkezés Az arányok megfelelő megválasztása meghálálja magát: a magas kalóriatartalmú hozzávalók mellett nem feledkezhetünk meg a etrend hizasra zöldségekről és gyümölcsökről sem. Ezzel a napi vitamin- és ásványi anyag-bevitelt is elintézhetjük. Az étlapról ugyanakkor nem hiányozhat a burgonya, a rizs, a teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, vagy a tejtermékek sem. Több étkezés A nagy étkezések mellett két óránként apróbb étkezések beilleszthetők a napirendbe.

cukros diéta étrend egészséges heti étrend

Így a főétkezésekkel együtt naponta evésre kerül sor. A tejszínes joghurtok, a müzliszeletek kiválóan alkalmasak az éhség gyors csillapítására.

glutén diéta borsmenta tea fogyás vélemények

Egészséges zsírok Az ételek elkészítéséhez a jó minőségű növényi olajok olíva- napraforgó- vagy repceolaj ajánlottak. Nem maradhatnak el a zsírosabb halfajták sem, mint a lazac, a hering vagy az angolna.

Étvágyfokozás A legkülönbözőbb ingerek alkalmasak arra, hogy növeljék éhségérzetünket.

Keress receptre vagy hozzávalóra Azoknak, akik hízni vágynak A fogyni vágyók irigylik a hízni vágyókat. Azt gondolják: de jó nekik, ehetnek bármennyit, mégsem híznak! Nos, ez sok szempontból valóban irigylésre méltó, egészen addig a pontig, amikor a soványság ugyanúgy zavaró lehet valaki számára, mint a másiknak a kövérség. Lássuk csak, mit tegyen, mit egyen a hízni vágyó! A hízókúra esetén csupán nagy általánosságban igaz, hogy a fogyókúrás tanácsok fordítottját kell megfogadni.

Tegyünk íróasztalunkra némi egészséges nassolnivalót: diót, mogyorót, és hasonló csonthéjasokból mixelt diákcsemegét. Édes ételek Az édesítőszerek okos megválasztásával is extra kalóriákhoz juthatunk: a szőlőcukor különösen kalóriában gazdagnak számít, ám csak fele olyan édes, mint a normál cukor. Következésképpen többet is kell használnunk belőle.

könnyű gyors fogyás diéták típusai

Kellő mennyiségű folyadék Napi két-három liter folyadék fogyasztása ajánlott. A tejes turmixok, gyümölcslevek vagy a kakaó állandó helyet kaphat az etrend hizasra.

Sovány vagyok, hízni szeretnék! Együtt könnyebb Rendszeresen találkozni olyan nőkkel, férfiakkal, gyerekekkel, akik kilóval gyarapodni, hízni szeretnének. A tapasztalat ugyanis az, hogy alacsony testsúly esetén a kevés mennyiségű étel az egyik legnagyobb probléma — pontosabban az, hogy a kis mennyiséget normál adagnak vélik a soványak.

KamaszPanasz - forrás: fitforfun. Mit együnk, mit igyunk ilyenkor? Kínos bőrgyógyászati kérdések Kapcsolódó cikkek.

a fogyókúra sikere fejben dől el ir étrend rendelés

További a témáról