Fogyas blog, fogyás - Alakorvoslás Blog

Kategória: Fogyás blog

Miért nem megy a fogyás? Evetovics-Balla Hanka Étkezés Fogyókúra, diéta, életmódváltás, egészséges táplálkozás, zsírégetés.

FOGYÁS, DIÉTA, FOGYÓKÚRA NÉLKÜL!

Ugye mindegyik kifejezés ismerős? Sokan vagyunk ezzel így, hiszen nőként, anyaként szeretnénk a legjobb formánkat mutatni, és szeretnénk jól érezni magunkat a bőrünkben. A cikk szakértője: Fogyas blog Judit dietetikus A megfelelő testsúly az egészségmegőrzés szempontjából az egyik legfontosabb tényező - az esztétikum másodlagos A túlsúly, a magunkon cipelt plusz kilók megterhelik a testet, a szívet, a keringési rendszert, a légzőrendszert, nehezítik a mindennapi életvitelt, még a leghétköznapibb mozdulatok végrehajtását is.

Ahhoz, hogy egészségesek és energikusak maradhassunk, fontos, hogy a testsúlyunk rendben legyen - ez nemtől, életkortól függetlenül igaz. A terhesség, szülés, szoptatás hatással van minden nő testére, és rengeteg változást hoz ez az időszak.

Amellett, hogy gyermekünkre teljes odaadással figyelünk, magunkkal is fontos és szükséges törődnünk, hogy egészséges, boldog anyukák lehessünk.

Sokat segít ebben, ha a plusz kilóktól megpróbálunk megszabadulni: itt jön a képbe a megfelelő étrend és az fogyas blog, az egészséges táplálkozás és a rendszeres mozgás bevezetése. Szavazz az életmódváltásra!

fogyas blog

Az életmódváltás gondolata elsőre talán kissé ijesztőnek és nehezen megvalósíthatónak tűnhet, de megéri belevágni. Sokkal jobban jársz, ha a villámdiéták, koplalás, vagy valamilyen drasztikus módszer helyett fokozatosan alakítod át az egész életviteled: a táplálkozást, a folyadékfogyasztást, a mozgással kapcsolatos szokásaidat és a hozzáállásodat.

Fogyás – diétával vagy sporttal hatékonyabb?

Ez nem mindig könnyű, hiszen sok, akár hosszú évek alatt berögzült szokással kell szakítani, és változtatni rajtuk. Az sem teszi egyszerűbbé a dolgokat, hogy a változás nem egyik napról a másikra következik be: a két-három év alatt felszedett súlytöbblet sajnos nem megy le két hét alatt.

fogyas blog

Fogyas blog, elszántság, kitartás, türelem, állhatatosság kell hozzá, de főként a megfelelő, belülről fakadó motiváció, hogy képes legyél, akarj tenni magadért, az egészségedért: ez a legfontosabb, ha sikeres akarsz lenni. Az egészséged érdekében mindenképpen érdemes belevágni. Hogy sikerrel járj, érdemes szakember segítségét kérni, aki elláthat a számodra szükséges tudnivalókkal, tanácsokkal, irányt mutat, és motivál.

Arról se feledkezz meg, hogy ha te életmódot váltasz, az az egész családod életét jobbá teszi majd, hiszen példát mutatsz, tanítasz, gondoskodsz róluk azáltal, hogy magaddal is törődsz és vigyázol az egészségedre, ezzel együtt pedig az ő egészségükért is sokat teszel, például fogyas blog, hogy egészségesebb ételeket készítesz.

Miért nem megy a fogyás?

Nem csak a 20 éveseké a fogyás Bár azt hihetnénk, hogy mégis. Ami ment huszonévesen, például hogy két nap alatt leadtuk azt a két kilót a nyaralás előtt, ami a vágyott bikinialakhoz kellett, vagy ehettünk szinte akármit, nem látszott meg rajtunk, 30 fölött már nem igazán működik.

Igen, ez elkeserítő, Rossz érzés, hogy a testünk nem úgy reagál, ahogy szeretnénk, és mindenhez több idő kell, de ez mindenkinél így van, így működik a szervezetünk. Gondolj arra, hogy a tested milyen nagy szolgálatot tett neked, mert éltette és táplálta a gyermeked.

fogyas blog

Közben lehet, hogy felszedtél plusz kilókat, amik aztán rajtad maradtak, de ezeket az életmódváltás, az egészséges táplálkozás és rendszeres mozgás segítségével le fogod tudod adni. Persze ez nem megy egyik pillanatról a másikra, de biztos, hogy menni fog, ha teszel érte. Szülés után, anyaként, fáradtan, kialvatlanul a test minden másra fordítja az energiáit, csak arra nem, hogy könnyen és gyorsan fogyj. Lassul az anyagcsere, megváltozik a hormonrendszer, lassabban reagál a test a megváltoztatott táplálkozásra, később látszik az eredménye a rendszeres mozgásnak.

Mindezektől függetlenül megéri, mert hosszú távon jótékony hatásai vannak.

fogyas blog

Mindannyian ismerünk olyan embereket, akik bármit és bármennyit ehetnek, mégsem híznak meg. Ez pusztán annyit jelent, hogy nekünk hajlamunk van a hízásra, ám ez nem jelenti azt, hogy nem tehetünk ellene semmit, csupán többet kell dolgoznunk rajta, mint másoknak.

Mindannyian más géneket hozunk magunkkal, más az anyagcsere-állapotunk, akár krónikus betegségeink is lehetnek, más a testösszetételünk, az izomtömegünk mennyisége, emellett az életkorunk is meghatározó tényező.

Két év, 40 kiló mínusz. Hosszú fogyókúra kicsit másképp - költségalapú diétával. A Buksza szerzője több mint két évvel évvel ezelőtt a kilós ligába tévedt, ami már nem volt vicces. Közhely, de fogynom kellett. Hogy kerül ez a Bukszára, úgy, hogy még pénzben is jobban jár az ember, mivel a kajaköltségvetés alapeleme ennek a módszernek.

Vagyis nagyon sok dologtól függ, hogy ki milyen módon és mennyire gyorsan tud fogyni. Fontos, hogy akármelyik kategóriába tartozunk, tegyünk meg mindent, lehetőleg szakértői támogatás mellett annak érdekében, hogy minél egészségesebben éljünk és fogyjunk, illetve mindenképpen legyünk türelmesek, mert az eredmények biztosan nem maradnak el!

Szakértőnk szerint tehát minden esetben érdemes belevágni az életmódváltásba, odafigyelni az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásra, és rendszeresen mozogni, mert olyan nincs, hogy ez ne hozzon pozitív eredményt.

Beindul a változás! Remélhetőleg most már te is az életmódváltás mellett teszed le a voksod, és a főbb pillérek — étkezés, mozgás — megreformálása következtében hamarosan látod és érzed is a változást. De hogyan is kezdj hozzá?

fogyas blog

Milyen diétát kövess? Mit csinálj és mit hagyj el ahhoz, működjön is a dolog? Bodon Judit azt javasolja, hogy a különféle korlátozó, illetve gyors fogyást hirdető diéták és fogyókúrák helyett érdemes táplálkozással foglalkozó szakemberrel konzultálni, illetve dietetikusok blogjait,és közösségimédia oldalait követni, az általuk kidolgozott mintaétrendeket megismerni — bár ezek nem húzhatók rá egy az egyben mindenkire, de sokat lehet belőlük tanulni.

Ha bármilyen mértékű tudatosságot is szeretnél becsempészni az életedbe, a táplálkozásodba, nem tudod megkerülni az alábbi kérdést. Nem olyan régóta tudjuk, hogy léteznek lektinek és hogy mekkora hatást képesek gyakorolni a testünkre. Mik is a lektinek? Anyukám néhány évvel ezelőtt — van az 20 is — kitalálta, hogy házi Raffaellot fog készíteni. Barokkos túlzás az elnevezés — fehér, kókusz van benne és golyóalakú.

Ennek ellenére azt gondolom, hogy mindenkinek, aki változtatni szeretne, ajánlott, hogy konzultáljon dietetikussal, mert már találkozó is segíthet az életmódváltás elkezdésében, a táplálkozással kapcsolatos tévhitek, félinformációk tisztázásában, amelyek rendezése jó irányba állíthatja az étkezést. Nem hiszek a tiltásokban, a kizárásokban, viszont a mértéktartásban és fogyas blog egyensúlyban igen.

Ezek elsajátításában nagyon sokat tud fogyas blog egy dietetikus. Óvakodj a divatdiétáktól!

fogyas blog

Igen, egy fogyas blog biztosan, hiszen a szervezet reagál a változásokra, és ha eddig sokat ettél, most pedig alig eszel, akkor szinte biztosan fogyni fogsz.

Ám ezeket a diétákat szinte senki sem bírja sokáig, főleg anyaként nem, amikor az energiamegvonás egyszerűen nem működik.

Jobban jársz, ha a kampányszerű fogyókúra helyett a lassabb, fokozatosabb, de valóban működő életmódváltást választod.

Ezt a megoldást javasolja Bodon Fogyas blog dietetikus is.

DIÉTÁS SPENÓTOS-PROTEINES PALACSINTA

Különösen, ha egy erősen kizáró divatdiétán alapulnak, amik korlátozzák a tápanyagbevitelt és rengeteg élelmiszert tiltanak - ezek nyilvánvalóan nem fenntarthatóak hosszabb távon. Egy tudatos, szakértők által támogatott, szélsőségektől mentes, kiegyensúlyozott életmódváltás egészségvédő és egészségmegőrző hatása, az hogy fogyjak le 1 hét alatt életre kihat — sőt, a család életére egyaránt —, szerepe van a krónikus betegségek például a szívbetegségek, cukorbetegség megelőzésében is.

Emellett fenntartható, megfizethető, nem okoz stresszhelyzetet az esetleges tápanyagmegvonás, kiegyensúlyozott, megvalósítható és tanulható. A tiltott gyümölcs csábító? A fentiekből egyértelműen kiderül, hogy az életmódváltás alappillére az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás, melynek célja, hogy a szervezet minden, a számára szükséges makro- és mikrotápanyaghoz megfelelő mennyiségben hozzájusson.

Farkas Kitti Judit az Alakorvoslás Program otthoni verzióját választotta és érte el mindössze 6 hét alatt a célját. Nagyon szeretem a történetét, mivel jó példa arra, hogy nem mindegy hogyan fogyunk. Ha nem a helyes módszerrel, akkor a mérleg talán mutatja, amit szeretnénk, de a testünk nem. Jól fogyni, zsírból kell, az izom megtartása mellett. Akkor leszünk csinosak, energikusak és fittek.

Érdemes minimálisra csökkenteni a hozzáadott cukrot tartalmazó élelmiszereket, az előregyártott, tartósítószerekkel dúsított ételeket, amelyek üres kalóriákban bővelkednek, és nem nyújtanak valódi táplálékot a szervezet számára. Vajon hogyan állíthatjuk át magunkat arra, hogy ne csábuljunk el a harmadik nap után? Persze, ha eddig minden reggel kakaós csigát ettünk, akkor erről érdemes lemondani, ami érthető módon okozhat nehézséget, de ez a hiányérzet és sóvárgás csak az első pár héten jellemző.

További a témáról