Kalóriadeficites étrend

Így számolható ki a kalóriadeficit 3 egyszerű lépésben

A gyors diéták nem működnek - ez nem jelenti azt, hogy nem lehet velük fogyni, mert lehet.

kalóriadeficites étrend ketovore diéta

Csakhogy a gyors diétákkal leadott kilók mind visszajönnek. Ezt nevezik jojóeffektusnak.

kalóriadeficites étrend hogyan fogyjak le hasról

Ahhoz, hogy tartósan és sikeresen csökkenthesd a súlyodat, és elkerülhesd a jojózást, egy másik megközelítésre van szükség. Mi is maga a jojóeffektus?

kalóriadeficites étrend fogyókúra 50

Ez alatt a gyors fogyás utáni gyors visszahízást értjük, amelynek egyfelől az az oka, hogy a célsúly elérése után a diétázó visszaáll a korábbi étrendjére, másfelől az, hogy az extrém kalóriamegszorítás miatt a szervezet "éhező módba kapcsol", vagyis úgy érzékeli, hogy nem kap elég tápanyagot, ezért a bevitt ételből többet raktároz el zsír formájában, és lelassítja az kalóriadeficites étrend. Ha emellett a fogyókúrázó visszatér a korábbi étkezési szokásaihoz, amelyek miatt meghízott, könnyű megérteni, hogy lehet, hogy minden leadott kiló pillanatok alatt visszajön, sőt, a hízás még annál is tovább folytatódik.

Hogy lehet kiküszöbölni a jojózást?

kalóriadeficites étrend fogyás blogger

A tartós fogyás alapja a kalóriadeficit, de nem mindegy, hogy mennyi kalóriadeficit. Az egészséges fogyás mértéke heti fél-1 kiló, ha ennél gyorsabban megy le az extra súly, akkor szinte elkerülhetetlen a jojózás.

kalóriadeficites étrend fogyokuras gyogyteak

Ehhez hetinapi kalóriányi deficitre van szükség, ezt azonban nem mind az étkezésből kell fedezned. Sőt, az a legideálisabb, ha nagyjából az egyharmadát mozgásból állod.

  • Hatályos:
  • Mikor működik az kalóriás diéta? A dietetikus válaszol | Diéta és Fitnesz
  • Fogyás tapasz

Az viszont már ezekből az arányokból is látszik, hogy bár a mozgás tagadhatatlanul fontos az anyagcsere rendes működéséhez és a vércukorszint rendben tartásához, a fogyás sikere a táplálkozáson áll vagy bukik.

Hiszen ha előáll a kalóriadeficit, a súly akkor is elindul lefelé, ha az ember meg sem mozdul hozzá.

Ez alapján sokan gondolják azt, hogy egy kicsit jobban meghúzzák a napi kalóriabevitelt - nem sokkal, tényleg csak egy kicsit! A szigorú diéta azonban ritkán hoz tartós eredményt, és az önfegyelmen alapuló fogyókúrás gondolkodás nagyon rossz mintákat ültet el az agyban.

A dietetikus válaszol — Minden ember rendelkezik egy úgynevezett alapanyagcserével, ami a belső szerveknek szükséges ahhoz, hogy fenntartsák magukat, hogy jól működjenek. Ez az a kalóriaszükséglet, amire akkor is szükségünk van, ha egész nap nem csinálunk semmit. Hihetetlen, de az egész napi fekvés is kalóriát éget el, nem beszélve az ülésről, állásról, gyaloglásról, takarításról, sportról stb.

Ha szigorú fegyelmet igényel, hogy ne együnk, akkor az étel nyilván valami kalóriadeficites étrend dolog, amire szörnyen vágyunk, mégsem kaphatjuk meg, innen pedig egyenes az út az ételfüggőség és az étkezési zavarok világába.

A tartós fogyáshoz elengedhetetlen, hogy az ember átprogramozza az agyát, és reálisan közelítse meg a fogyást, ne akarjon többet és gyorsabban fogyni, mint az egészséges, és akkor könnyen elkerülheti a jojózást.

kalóriadeficites étrend hatékony fogyás hasról

Ebben a hozzáállásváltásban segít például az intuitív étkezés is, melynek egyik alapelve éppen az, hogy el kell utasítani a fogyókúrás mentalitást, hiszen ami tilos, arra csak jobban vágyunk, helyette ésszerű, új étrendet kell kialakítani.

További a témáról