Kalóriaszámlálással fogyni

Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek

A kalóriaszámlálás az egyik legelterjedtebb fogyást célzó módszer, amely - kellő eltökéltség mellett - segíthet a súlyvesztésben.

kalóriaszámlálással fogyni

Ha szeretnéd tudni, pontosan mennyivel kellene kevesebbet enned annak érdekében, hogy megszabadulj pár kilótól, érdemes kikérni egy dietetikus tanácsát. Illetve cikkünk segítségével te is kiszámolhatod tested hozzávetőleges alapanyagcseréjét, valamint azt is, hogy életmódod figyelembevételével mennyi energiát használsz el egy nap.

kalóriaszámlálással fogyni

Számítsd ki az alapanyagcserédet! Az alapanyagcsere az az energia, melyet a szervezet nyugalmi állapotban használ el az életfunkciók - légzés, emésztés, kiválasztás - fenntartáshoz.

kalóriaszámlálással fogyni

Ekkora energiabevitelre tehát akkor is szüksége van a szervezetednek, ha aznap épp nemigen mozdulsz ki sehová. Alapanyagcserédet az alábbi képletek valamelyikével tudod kiszámolni - a számításhoz az életkorra, az aktuális testtömegre és a nemre van szükség. Mennyit mozogsz?

kalóriaszámlálással fogyni

Miután kiszámoltad szervezeted alapanyagcseréjét, számításba kell venned napi aktivitásodat is. Amennyiben szinte soha nem sportolsz, keveset mozogsz, ülőmunkát végzel, szorozd meg a kapott értéket 1,2-vel.

kalóriaszámlálással fogyni

Ezért hízol folyton! Napi kalória, amit feleslegesen viszel be Ha heti egy-két alaklommal végzel könnyebb testedzést, szorozd meg a kapott számot 1,tel. Amennyiben hetente három-öt alkalommal végzel mérsékelten megerőltető testmozgást, 1,tel, ha pedig keményebb edzést végzel heti öt-hat alkalommal, 1,tel szorozd be az eredményt.

kalóriaszámlálással fogyni

A kemény fizikai munkát végzők esetében 1,9-cel kell kalóriaszámlálással fogyni az alapanyagcserét.

További a témáról