Mennyi kalóriára van szükségem ha fogyni akarok

Kevesen tudják, hogy ettől is lehet fogyni. Pár éve sikerült lefogynom tíz kilót kalóriaszámolással. Erről itt olvashatsz a fogyókúra naplómban.

Azóta szépen tartottam is a súlyomat és elégedett voltam az alakommal. Viszont nemrég találtam magamon egy kis hasi zsírpárnát, amitől szerettem volna megszabadulni. Ismét bevetettem az Enni és Fogyni módszeremetújra beállítottam a napi kalóriamennyiséget, a makrotápanyagok arányát, és összeállítottam az étrendemet. Tavaly elvégeztem a táplálkozás tanácsadói képzést is, így sokkal pontosabban tudom már összeállítani az étrendet és kiszámítani, hogy mennyi kalóriára van szükségem egy nap.

Csakhogy ezzel az egész kalóriaszámolással ami mellett eddig teljes mellszélességgel etrend betartasa van egy kis bibi.

A számítás szerint csupán kalóriát fogyaszthattam egy nap, ha mellette nem tornáztam.

Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

Sőt, volt, hogy re is lementem, jól éreztem magam és könnyen fogytam is. Csakhogy most valahogy sehogy sem sikerült betartanom az kalóriát. Éhes voltam és néha úgy éreztem, hogy el fogok ájulni, ha nem eszem valamit. Nem tartottam be az előírt kalóriát. Ettem azt is, amit előírtam magamnak a napi étrendemben, de mellette ettem csokikat is.

Volt olyan is, hogy naponta egy tábla csokit megettem. Ami pedig ezek után végképp meglepett az az, hogy a mérleg fogyást mutatott. Ekkor kezdtem el azon gondolkodni, hogy mégis mi az, ami viszi az energiát? A fogyás képlete ugyanis az, hogy kevesebb energiát viszel be ételek formájában, mint amennyire a testednek szüksége van.

Vagy beviszed a kellő energiát, de sportolással ledolgozod. Mivel ezalatt az idő alatt nem sportoltam, utóbbi nem jöhetett szóba. Ezalatt az idő alatt viszont volt egy határidős, stresszes munkám, amire nagyon oda kellett figyelnem. Ez a projekt nem csak képletesen emésztette fel az energiáimat.

Az ESPN információ szerint egy versenysakkozó akár kalóriát is képes elégetni egy meccs alatt. Mennyi kalóriára van szükségem ha fogyni akarok történelem egyik legemlékezetesebb sakkpartiján amely őszétől, februárjáig tartott az egyik játékos 10 kilót fogyott le a döntő alatt.

Nem csakhanem már kalória is iszonyatosan sok.

hatékony fogyókúra 50 felett

Ennyit egy óra futással égetsz el. Ha én kalóriát ettem egy nap és ebből a projektemmel járó gondolkodás esetleg elvitt kalóriát, akkor nem csoda, hogy az ájulás keringetett és a csoki fogyasztás mellett is kalóriadeficitben voltam.

A LiveScience azzal számol, hogy testünknek naponta kalóriára alapból szüksége van. Mielőtt azonban bevezetnénk a sakkdiétát, érdekes lehetne még azt is kutatni, hogy pontosan milyen agyi tevékenységek égetik a legtöbb kalóriát.

Napi kalóriaszükséglet fogyáshoz

Mindenki nem lehet versenysakkozó. Vajon mi az, ami még annyira megmozgatja az agytekervényeket, hogy képes elégetni több száz kalóriát? Nem hiszem, hogy a rejtvényfejtés fogyasztana, egy másodfokú egyenlet megoldása talán már igen.

fogyas combról

Egy szakdolgozat megírása vagy egy záróvizsgára tanulás biztosan jobban megmozgatja az agytekervényeket. Az időtől függhet az elégetett kalória mennyisége.

Hány kalóriát fogyasszak, ha fogyni szeretnék?

Én a projektemmel több órán keresztül mozgattam az agytekervényeimet. Némelyik cikkem elkészítése után is érzem azt, hogy ennem kell valamit, mert kiment belőlem az energia.

Ez azoknál a cikkeknél szokott előfordulni, amikhez kutatásokat végzek és a feldolgozott adatokból kitalálok egy hogyan fogyj gyorsan szempontot, ami alapján lehet vizsgálni egy adott témát. Tehát gondolkodom, és ezek szerint még fogyok is.

Csakhogy a cikkek írásával eddig nem fogytam. Egy valami hiányzik a képletből, ami a projektemnél megvolt. Ez pedig nem más, mint a stressz. Ennek a mértéke viszont összességében elenyésző az egész agy energiafelhasználásához képest, ami többé-kevésbé konstans. A sakkozók ugyanis játék közben hatalmas stressznek vannak kitéve, ami magasabb pulzusszámhoz, a légzés felgyorsulásához, fokozott izzadáshoz vezet, vagyis a szervezetük jóval több kalóriát éget el, mint nyugalmi állapotban.

De az biztos, hogy nem fogyni hasról mindenkire ugyanúgy, hiszen a két versenysakkozó közül is csak az egyik fogyott drasztikusan.

A másikra hogyan hatott a koncentrált gondolkodás és az extrém stressz? Erről mennyi kalóriára van szükségem ha fogyni akarok szól a kutatás. A másik sakkozó vajon mennyit fogyott? Korábban meg voltam győződve arról, hogy a kalóriaszámolás a legjobb módszer a fogyáshoz.

Hány kalóriát fogyasszak, ha fogyni szeretnék?

Azonban most már tudom, hogy egy ismeretlen tényező ebben a számolásban mindig is lesz. Nem tudjuk pontosan, hogy mennyi kalóriára van szüksége a szervezetünknek. Hiába jön ki a tuti kis képletünkkel, hogy kalória elég, ha szellemi munkát végzel, ha stresszelsz, akkor lehet, hogy hozzá kell még adnod at. Vagy csak at? Lehet, hogy nekem at, neked at. Ki tudja?

zöld kávé és fogyás

Viszont az biztos, hogy a stressz és a gondolkodás is energiát emészt fel. A fogyásra azonban egyik sem jó megoldás, ha egészséges és formás szeretnél lenni. Jó tudni, hogy nem csak a sportolással tudunk a bevitt kalóriákból lefaragni, hanem az agyi munkával is, utóbbival viszont nem lesz hasizmod és formás lábaid sem. Nem szakítok végképp a kalóriaszámolással. Csupán nem veszem szigorúan a napi kalóriakeretet. Továbbra is ügyelek a makrotápanyagok fehérje, szénhidrát, zsiradék arányára, de eszem annyit, amennyire úgy érzem, szüksége van a testemnek és legfőképp az agyamnak.

A többletet és a stresszt is szépen le lehet dolgozni sportolással. Ez pedig nem csak az egészségemnek tesz jót, hanem a formámnak is.

Edd magad karcsúra, sportold magad formásra és gondolkodd magad szépre? Furán hangzik, de egy próbát megér. Ugyanakkor ne feledd, hogy önmagában egyik sem fogyaszt. Ha jól eszel figyelsz a makrotápanyagokra és kalóriára attól még nem feltétlenül fogysz, mellette érdemes mozognod is.

Ha csak mozogsz, de mellette nem figyelsz arra, hogy mit és mennyit eszel, akkor nem feltétlenül fogysz, csak szinten tartod a súlyod. Ha csak ülsz és gondolkodsz, mellette pedig eszel, amennyi beléd fér, akkor biztosan nem fogysz. Viszont, ha ezek arányára odafigyelsz, akkor fogyhatsz. Stresszes időben pedig érdemes növelni a szénhidrátokat és a zsiradékokat a napi tápanyagelosztásban, hogy legyen elég táplálék az agynak. De nem mindegy, hogy milyen epepolip étrend választasz.

Egy átlagos, aktív, normál súlyú, fiatal nőnek napi kalóriára van szüksége a súlytartáshoz, és ennél zal kevesebbre, vagyis ra a heti fél kilós fogyáshoz. De sajnos a fogyókúra matematikája nem ennyire egyszerű, ugyanis számos faktor befolyásolja, mennyit ehet valaki naponta.

Erről bővebben az online életmódváltó programon szerezhetsz ismereteket, ahol pontosan bemutatom, hogy melyek a jó, és melyek a rossz szénhidrátok és zsiradékok. A makrotápanyagokra tehát érdemes odafigyelni, de a kalóriaszámolást nem érdemes szigorúan venni, mert nem tudhatod, hogy a stresszeléssel és a gondolkodással mennyi kalóriát égetsz el.

Mindez felhatalmazhat arra, hogy legközelebb ne legyél olyan szigorú magaddal, amikor megkívánsz egy csokoládét.

Hogyan tudsz fogyni csokival? - Fogyni akarok! - Rita Fitnesz Receptjei

Hiszen az agyadnak kell, nem neked. A Fitnesz Édességek könyvemben olyan desszerteket találsz, amivel bűntudat nélkül kényeztetheted magad, cukormentes édességekkel.

Ide kattintva bővebb információkat kaphatsz a rendelésről.

További a témáról