Mi a helyes étrend

A helyes táplálkozás alapjai

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe.

Testépítő étrend - Napi rutin!

A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz. Mit kell tenni ennek érdekében?

Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell Egészséges táplálkozás fogalma Egészséges táplálkozásról sokat hallunk mostanában, mégis nehéz eligazodni az egymásnak ellentmondó információhalmazban.

Minél változatosabban, minél többféle élelmiszerből, különböző ételkészítési módok felhasználásával állítsuk össze étrendünket. Ne ragaszkodjunk a megszokotthoz, ízleljünk meg más ételeket is, kipróbálás után mondjunk csak véleményt, ne legyenek előítéleteink.

Az egészséges táplálkozás 12 pontja

A sokszínű, nem gyakran ismétlődő ételsorokat tartalmazó étrend önmagában komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkap a szervezetünk. Együnk kevésbé zsíros ételeket: a főzéshez, sütéshez inkább margarint vagy olajat használjunk. Különösen fontos ez a keveset mozgók, az ülőfoglalkozásúak számára.

mi a helyes étrend

Részesítsük előnyben a gőzölést, párolást, a fóliában, teflonedényben vagy fedett cserépedényben, mikrohullámú sütőben készítést a zsiradékban sütéssel szemben.

Mellőzzük a rántást, kedvezőbb a kevés liszttel, keményítővel készített habarás. Kevés sóval készítsük az ételeket, utólag ne sózzunk: a mérsékelten sós ízt nagyon gyorsan meg lehet szokni.

Így kell összeállítani egy egészséges napi menüt

Különösen kerüljük a sózást gyermekeknél, mert az ekkor kialakult ízlés az egész életre kihat. A fogyasztásra kész élelmiszerek közül válasszuk a kevésbé sózottakat.

mi a helyes étrend

Az ételek változatos ízesítésére sokféle fűszert használhatunk. Csak étkezések befejező fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer együnk édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között.

  • Citrin hatása
  • Mi az a tápanyag?
  • Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei • Dietless
  • Így kell összeállítani egy egészséges napi menüt Szerző: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Hazánkat is a világszerte megfigyelhető mértékben érintik az úgynevezett civilizációs betegségek.

Ételeinket egyáltalán ne, legfeljebb nagyon csekély mértékben cukrozzuk. Igyunk inkább természetes gyümölcs- és zöldséglevet, mintsem italokat, szörpöket. A kávéba, teába — ha egyáltalán szükséges — inkább mesterséges édesítőszert tegyünk. Ne szoktassuk a gyermekeket az édes íz szeretetére.

Naponta fogyasszunk mintegy fél liter tejet vagy tejterméket pl. A mi a helyes étrend közül a kisebb zsírtartalmúakat válasszuk.

A férfi egészsége

Rendszeresen, naponta többször is, együnk nyers gyümölcsöt, zöldségfélét salátának elkészítve, erre télen is van módpárolt főzeléknövényt, zöldséget.

Asztalunkra mindig kerüljön barna kenyér. Köretként vagy a fogás alapjaként inkább a burgonyát és a párolt zöldségféléket válasszuk a rizs, esetleg a tészta helyett. Naponta négyszer-ötször étkezzünk. Egyik étkezés se legyen túlságosan bőséges vagy nagyon kevés: minél egyenletesebben osszuk el a napi táplálékmennyiséget. Együnk nyugodtan, kényelmes körülményeket teremtve, nem kapkodva. A főtt ételeket elkészítésük után mielőbb tálaljuk, ne tároljuk melegen órákig. Legyen meg a napi megszokott étkezési "menetrendünk", lehetőleg mindig azonos időpontban együnk.

A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható.

Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei Mielőtt továbblépnénk, nézzünk meg pár fontos alapelvet: Mindig törekedj az egészséges táplálkozásra az ételek megfelelő és kiegyensúlyozott kiválasztásával. Minden táplálék része lehet a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásnak. Olyan ételeket fogyassz, amelyek energiát adnak.

Az alkohol káros, a szeszes italok energiafelesleget jelentenek táplálkozási szempontból, ezért is kerülni kell ezeket. Gyermekeknél a legkisebb mennyiségben is tilosak. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek!

mi a helyes étrend

Bőséges hogy kell gyorsan fogyni javasolt: elsősorban gyümölcsök, zöldség- és főzelékfélék, hal, továbbá barna kenyér, burgonya. Mérsékelt fogyasztásra javasolt: nem zsíros húsok és húskészítmények, zsírszegény tej és tejtermékek, zsiradékok célszerű mi a helyes étrend zsír helyett az olaj, a vaj helyett a margarintojás, tészta, száraz hüvelyesek.

Végül hatá­rozzon meg konkrét célokat, amelye­ket meg kíván valósítani: két-három adaggal több zöldség naponta, több teljes kiőrlésű gabona, zsíros tejtermé­kek kiiktatása, hetente kétszer hal a steak helyett stb. Készítsen táblázatot az előrehaladásról, és jutalmazza meg magát, ha sikeres volt. Búcsú sok mindentől Ha úgy dönt, hogy követi a táplálékpi­ramist — amit melegen ajánlunk - né­hány kedvencének a fogyasztását bizonyára drasztikusan csökkentenie kell majd. Íme, néhány kedvelt étel, amelyet jobb, ha elkerül, vagy mértékkel fo­gyaszt: Marhahúsból készült ételek — steak, hamburger, marhasült — és belsőségek nagyon sok telített zsír.

Kerülni javasolt: édességek, fagylalt, cukrozott készítmények befőtt, lekvár iszsíros húsok, zsíros ételek, tejszín, cukor, cukros üdítők, só, tömény italok, sör, bor. Figyeljünk a csomagolt élelmiszereken feltüntetett energia- és tápanyagértékekre, egyéb összetételi adatokra, amelyek sok segítséget adnak az élelmiszerek kiválasztásában és az étrend összeállításában.

  1. Az egészséges táplálkozás - 8 táplálkozási aranyszabály
  2. A helyes táplálkozás alapjai
  3. Через несколько минут с юга к ним приблизилось второе подобное ему существо.

A helyes táplálkozás kedvező hatásait hatékonyan egészíti ki a dohányzás teljes mellőzése, a rendszeres testmozgás. A helyes táplálkozás fedezi a szervezet minden élettani folyamatának energia- és tápanyag-felhasználását.

Egyszerű módszert jelent értékelésére a testtömeg mérése: a megfelelő táplálkozás mellett a kívánatos testtömeg alakul ki, ezt a célt kell elérnünk.

További a témáról